BLOG DLA LEKARZY

Logo to swoista wizytówka i odwzorowanie idei firmy, ale także ważny element, bo tworzy wizerunek placówki medycznej. Jest szczególnie istotny w codziennej komunikacji, gdyż pozwala na budowanie konkretnych – przede wszystkim pozytywnych – skojarzeń z przychodnią lub szpitalem. Jak dobrać kolorystykę, aby pasowała do placówki? O czym pamiętać tworząc wizerunek naszej marki?

W profesjonalny wizerunek warto zainwestować. Dlaczego? Bo w dobie dominacji komunikacji obrazkowej i nadmiaru informacji w prasie, Internecie i innych mediach masowych, wyróżnienie się wśród konkurencji nie jest łatwe. Jak się przebić? I o czym pamiętać projektując logotyp oraz wizerunek placówki medycznej?

Kolorystyka to podstawa

Język form i kolorów w budowaniu zaufania do marki jest szczególnie ważny w przypadku firm z branży medycznej. Okazuje się, że wybór odpowiedniego koloru ma ogromne znaczenie. Badania związane z postrzeganiem kolorystyki przez odbiorców jednoznacznie wskazują, że kolor jest pierwszą cechą logotypu, którą postrzegają i zapamiętują odbiorcy. Kolor ma wywiera także istotny wpływ na decyzję o skorzystaniu z usług placówki. Gdy kolorystyka jest spójna z formą graficzną logotypu oraz łatwo identyfikuje się z placówką, wówczas znaczne zwiększa się prawdopodobieństwo, że pacjent zaufa placówce i zostanie z nią na dłużej.

Wizerunek placówki medycznej powinien zawierać jedną, bądź zestaw kilku barw, kojarzonych z branżą medyczną – przede wszystkim błękity, różne odcienie niebieskiego i zieleni, biele, granaty i turkusy. Unikajmy raczej czarnego i czerwonego. Dlaczego właśnie te kolory? Kojarzą się z bezpieczeństwem, zaufaniem, niezawodnością oraz odpowiedzialnością. A są to cechy szczególnie cenne w medycynie. Obecnie popularne są płynne, zaokrąglone i geometryczne formy i czcionki oraz minimalistyczna symbolika, kojarzące się z nowoczesnością i dynamizmem.

Logotyp to nie wszystko

Powinna pasować do niego cała oprawa graficzna strony internetowej oraz wszelkie materiały marketingowe. Wizerunek placówki medycznej powinni opracować profesjonaliści, np. graficy, agencje reklamowe. Istotne, aby w procesie tworzenia logotypu oraz całej oprawy graficznej uczestniczyły także osoby z danej placówki, najlepiej kilka osób z różnych szczebli zatrudnienia. Ważne, aby wybrana symbolika pasowała do gabinetu lub przychodni, a pracownicy mogli się z nią łatwo identyfikować.

Do najczęściej stosowanych form należą: równoramienny krzyż, stetoskop, wąż Esculap. Kojarzą się one jednoznacznie z branżą medyczną, jednak aby się wyróżnić, warto zastanowić się nad czymś bardziej oryginalnym, aby unowocześnić wizerunek. Z drugiej strony – nie szukajmy na siłę symbolu. Gdy nazwa jednoznacznie wskazuje na charakter placówki, wówczas nie ma potrzeby podkreślania i powielania tego formą graficzną w logotypie.

Pamiętaj o identyfikacji wizualnej

Podczas projektowania strony internetowej oraz wszelkich materiałów reklamowych (ulotek, folderów, plakatów, banerów) warto zainwestować w spójność wizualną poprzez stworzenie pełnej identyfikacji wizualnej. W takim przypadku osoba odpowiedzialna za projekty graficzne przedstawia nie tylko układ i grafikę do strony internetowej oraz do materiałów informacyjnych, ale także pasujące do nich wizualnie wizytówki, papier firmowy, pieczątki itd. Taka identyfikacja wizualna powinna zawierać także wzory i opisy zastosowanych czcionek, próbniki i opisy wykorzystanej kolorystyki oraz logotypy w przynajmniej kilku formatach i o różnej rozdzielczości (także te przystosowane do druku).

Komentarze

Dodaj komentarz

Komentarze:

Myślę, że warszawski TOMMED sprostał temu, co napisane w artykule ;) Po ich stronie internetowej (www.tommed.waw.pl) bardzo łatwo się poruszać, jest czytelna, co zachęca do korzystania.

dodany przez Mania666, 03-09-2015 18:39:34